Monday 28 November 2011

ya Allah

Ya Allah kau ampunkan segala dosa ku
dosa kedua ibu bapaku
dosa guru2 ku
dosa keluargaku
serta dosa umat islam samada yang masih hidup atau yang telah kembali kepada-MU 





kita tak boleh mengaku diri kita betul2 beriman selagi kita tak diuji.
 huhu. ye memang aku sedang di uji ketika ni. aku mohon pada Allah berikan aku kekuatan iman untuk menghadapinya..
telah menjadi lumrah kehidupan insan, apabila bahagia bersama kita melupakan Allah.
Apabila ujian datang menyapa baru la teringat kt Allah.
tu la salah satu hikmah ujian tu sendiri. supaya kita lebih rapat @ intim dgn Allah.
kita tak boleh mengharapkan manusia untuk mengadu masalah kerana manusia ada masalah tersendiri. 
mungkin mudah utk orang berkata macam ni

" kalau awak ada masalah,mengadu la kt Allah,muhasabah diri."
  
tetapi susah utk di praktikkan bagi mereka yang biasa mengadu masalah kepada manusia.





pendapat aku untuk menghadapi situasi sebegini,
kita kena buat perlahan2.
etc: kalau ada masalah biasakan tak beritahu sesiapa. hanya mgadu pada Allah. buat macam tu utk masalah2 seterusnya. InsyaAllah akan berjaya,,
 
kerana aku juga pernah berhadapan situasi sebegitu. :)

No comments:

Post a Comment